اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: الکاظمی نمی‌تواند از سهم‌خواهی سیاسی رهایی یابد

رئیس یکی از احزاب سیاسی عراق تصریح کرد که «مصطفی الکاظمی» نمی‌تواند از سهم‌‌خواهی حزبی در ترکیب کابینه خود رهایی یابد.

نماینده عراقی: الکاظمی نمی‌تواند از سهم‌خواهی سیاسی رهایی یابد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ارشد الصالحی» رئیس حزب «الجبهه الترکمانیه» از پافشاری احزاب سیاسی بر دستیابی به سهم انتخاباتی خود در دولت «مصطفی الکاظمی» مامور جدید تشکیل کابینه عراق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: مشارکت گروه‌های سیاسی مختلف طی پروسه انتخاب به عنوان مامور تشکیل کابینه، یک موافقیت اولیه برای او به همراه داشت و نهایی نیست.

الصالحی توضیح داد: آنچه گروه‌های سیاسی در رسانه‌ها مبنی بر عدم تحمیل نامزد خود برای تصدی پست وزارتی بیان می‌کنند، صرفا اظهاراتی رسانه‌ای است و آنها مطلقا از خواست و سهم خود کوتاه نمی‌آیند.

وی افزود: الکاظمی در تشکیل دولتی بدون سهم‌خواهی‌ها و سهم‌بندی‌های حزبی، موفق نخواهد شد. احزاب از وی می‌خواهند که  افرادی قابل قبول و توانمند در ایجاد بهبود در بخش خدمات، امنیت و سیاست در کشور، برای کابینه خود انتخاب کند.

 «برهم صالح» رئیس جمهور عراق بعد از به بن‌بست رسیدن فرآیند تشکیل کابینه توسط «عدنان الزرفی» و مخالفت احزاب سیاسی از جمله احزاب شیعی، پنجشنبه پیش (9 آوریل) مصطفی الکاظمی را برای این مأموریت معرفی کرد و شمار زیادی از شخصیت‌های عراقی در جلسه معرفی او برای تشکیل کابینه حضور داشتند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول